Május 29: Sir Edmund Hillary és Tenzing Norgay életének legjelentősebb napja

Hatvanhét évvel ezelőtt 1953. május 29-én két ember, Sir Edmund Hillary, egy új-zélandi méhész és Tenzing Norgay, egy nepáli serpa a világon először feljutott a világ legmagasabb hegyének csúcsára a 8848 méter magas Mount Everestre, vagy ahogy a helyiek nevezik, a Csomolugmára. Pontosan hatvanöt évvel a világra szóló esemény után én is elindultam, hogy a két rendkívüli ember előtt tisztelegjek. Május 29-én Nepál fővárosából egy apró vidéki település, Jiri felé vettem az irányt, ugyanis a XX. század közepén még a hegymászók is erről a helyről indultak a csúcs meghódítására. Jiri-ig a helyiek által használt busszal utaztam, innen pedig gyalog folytattam az utat, és meg sem álltam egészen a Mount Everest alaptáborig. Gyalogtúrám mintegy huszonhat napig tartott, igaz tettem egy néhány napos kitérőt a trekkingelők által kedvelt Gokyo-hegyre is. Mivel ezt az utat eddig még egyetlen magyar sem teljesítette hozzám hasonlóan, azaz túratársak, hordár és túravezető nélkül, ezért úgy határoztam, hogy egy e-könyvben örökítem meg az egyedülálló túra részleteit. Könyvem nem csak azok számára lehet nélkülözhetetlen, akik hasonló gyalogtúrát fontolgatnak, hanem izgalmas olvasmány lehet azoknak is, akiknek a rendkívüli helyzet miatt egyelőre csak karosszékből van lehetőségük utazni.

#Ázsia #Nepál #MountEverest #TenzingNorgay #SirEdmundHillary #Május29

80_m.jpg

Mount Everest és a Nuptse

en_m.jpg

Az 5545 méter magas Kala-Patthar-hegy csúcsán háttérben a Mount Everest és a Nuptse