A Kísértés hegye

Keresztre feszítése előtt Jézus negyven napot a pusztában töltött, ahol háromszor is megkísértette a sátán. A ciszjordániai Jerikó "közelében" található a Szent György monostort ezen a helyen építették a Kr. u. V. században.  Jerikót a világ egyik legrégebben lakott városaként és a legmélyebben fekvő lakott településeként tartják számon ( a tenger szintje alatt 250 méterrel található). Először Jeruzsálemből Ramalah-ba buszoztam, innen pedig Jerikóba. A város határától gyalog vágtam útnak a sivatagban. A forró napon való több órás séta után bukkantam rá erre a csodára, ahol a világ legfinomabb hibiszkusz teájával olthattam a szomjam. Jézus megkísértéséről Lukács Evangéliumának 4. fejezetében olvashatunk: "Jézus a Szentlélektől eltelve elment a Jordántól, s a Lélek ösztönzésére a pusztába vonult negyven napra. Itt megkísértette az ördög. Ezekben a napokban nem evett semmit sem, de végül is megéhezett. Ekkor így szólt hozzá az ördög: „Ha Isten Fia vagy, mondd ennek a kőnek, hogy váljék kenyérré!” De Jézus ezt felelte: „Írva van, nemcsak kenyérrel él az ember.” Erre az ördög fölvezette egy magas hegyre, és egy szempillantás alatt megmutatta neki a földkerekség minden országát. „Mindezt a hatalmat és dicsőséget neked adom – mondta –, mert hisz én kaptam meg, és annak adom, akinek akarom. Ha leborulva hódolsz előttem, az mind a tied lesz.” Jézus elutasította: „Írva van: Uradat, Istenedet imádd és csak neki szolgálj!” Ekkor Jeruzsálembe vitte, a templom párkányára állította és így szólt: „Ha Isten Fia vagy, vesd le magad innét! Hisz írva van: Angyalainak parancsolta felőled, hogy oltalmazzanak; és: Kezükön hordoznak majd, nehogy kőbe üsd a lábad.” De Jézus ezt válaszolta: „Az is írva van: Ne kísértsd Uradat, Istenedet!” Miután az ördög minden kísértést végbevitt, egy időre elhagyta Jézust. "

#ciszjordánia #kísértéshegye #szentgyörgymonostor #jeriko #palesztina #izrael #utazás #kikapcsolodás #szentföld #lukácsevangéliuma